Pozdrowienia dla wszystkich. O godzinie 12:00 na moim XUV 560E miałem problemy z silnikiem, które okazały się być podobno wygiętymi popychaczami i przepaloną uszczelką głowicy. Podczas gdy dealer to naprawiał, kazałem im wymienić pasek napędowy CVT. Całkowita szkoda: 1300$.
Po powrocie to cholerne coś piszczało, skrzeczało i wyło jak banshee. Dealer powiedział mi, że to może być tylko sytuacja docierania paska, więc jeździłem nim przez około 12 godzin. Brak poprawy. Trudno było również wrzucić i wyjąć bieg, co nigdy wcześniej nie było problemem.
Tutaj na Gator Forums zasugerowano, że pasek CVT mógł zostać zamontowany odwrotnie. Więc ponownie rozmawiałem z dealerem i wysłali mechanika i rzeczywiście - pasek został zamontowany strzałkami skierowanymi w stronę tyłu pojazdu zamiast w stronę przodu. Mechanik to poprawił i wydawało się, że działa OK - przez mniej więcej czas, jaki potrzebował, żeby wrócić do pracy... Potem znowu pisk jakby było opętane przez złego ducha.
Do tego czasu byłem dość zniesmaczony dealerem, ponieważ moja maszyna nie była "opętana", kiedy ją oddałem, a teraz była. Więc, zgodnie z hipotezą, że pasek zamontowany odwrotnie może być zrujnowany, zamówiłem pasek OEM JD, ten sam numer części co zalecany, taki sam jak zamontował dealer.
Cóż, właśnie dzisiaj zamontowałem ten pasek, po wydmuchaniu wszystkiego sprężonym powietrzem i wyczyszczeniu kół pasowych środkiem do czyszczenia hamulców. I to coś wciąż krzyczy.
Więc, co zostaje, problem ze sprzęgłem? Źle ustawione koła pasowe? Dlaczego dealer miałby pobierać 15% kosztu pojazdu za naprawy, a następnie odsyłać go do klienta wyraźnie niesprawnego? Gdyby po prostu wrzucili to w bieg, zauważyliby, że jest to trudne do zrobienia i usłyszeliby hałas wyjący przez ich warsztat jak pociski artyleryjskie na Omaha Beach w D-Day.
Więc, jaki jest najlepszy sposób, aby teraz podejść do dealera? Bo jestem przeklęty, jeśli mam marnować dni i dolary, próbując to sam naprawić. Mam zbyt wiele innych rzeczy do zrobienia. Do tej pory byłem cierpliwy i przyjazny, ale to coś przekroczyło już porę spania. Potrzebuję cholernej maszyny do wiosennych prac, zanim Oklahoma się nagrzeje. A ostatnim razem dealer trzymał to coś prawie miesiąc. Czy miałbym prawo poprosić o darmową naprawę, biorąc pod uwagę, ile mnie to wszystko kosztowało czasu i irytacji?
Wielkie dzięki. Wszyscy byliście dla mnie tak dobrzy w przeszłości, dając trafne rady. Nie mogę wystarczająco podziękować wszystkim.
Po powrocie to cholerne coś piszczało, skrzeczało i wyło jak banshee. Dealer powiedział mi, że to może być tylko sytuacja docierania paska, więc jeździłem nim przez około 12 godzin. Brak poprawy. Trudno było również wrzucić i wyjąć bieg, co nigdy wcześniej nie było problemem.
Tutaj na Gator Forums zasugerowano, że pasek CVT mógł zostać zamontowany odwrotnie. Więc ponownie rozmawiałem z dealerem i wysłali mechanika i rzeczywiście - pasek został zamontowany strzałkami skierowanymi w stronę tyłu pojazdu zamiast w stronę przodu. Mechanik to poprawił i wydawało się, że działa OK - przez mniej więcej czas, jaki potrzebował, żeby wrócić do pracy... Potem znowu pisk jakby było opętane przez złego ducha.
Do tego czasu byłem dość zniesmaczony dealerem, ponieważ moja maszyna nie była "opętana", kiedy ją oddałem, a teraz była. Więc, zgodnie z hipotezą, że pasek zamontowany odwrotnie może być zrujnowany, zamówiłem pasek OEM JD, ten sam numer części co zalecany, taki sam jak zamontował dealer.
Cóż, właśnie dzisiaj zamontowałem ten pasek, po wydmuchaniu wszystkiego sprężonym powietrzem i wyczyszczeniu kół pasowych środkiem do czyszczenia hamulców. I to coś wciąż krzyczy.
Więc, co zostaje, problem ze sprzęgłem? Źle ustawione koła pasowe? Dlaczego dealer miałby pobierać 15% kosztu pojazdu za naprawy, a następnie odsyłać go do klienta wyraźnie niesprawnego? Gdyby po prostu wrzucili to w bieg, zauważyliby, że jest to trudne do zrobienia i usłyszeliby hałas wyjący przez ich warsztat jak pociski artyleryjskie na Omaha Beach w D-Day.
Więc, jaki jest najlepszy sposób, aby teraz podejść do dealera? Bo jestem przeklęty, jeśli mam marnować dni i dolary, próbując to sam naprawić. Mam zbyt wiele innych rzeczy do zrobienia. Do tej pory byłem cierpliwy i przyjazny, ale to coś przekroczyło już porę spania. Potrzebuję cholernej maszyny do wiosennych prac, zanim Oklahoma się nagrzeje. A ostatnim razem dealer trzymał to coś prawie miesiąc. Czy miałbym prawo poprosić o darmową naprawę, biorąc pod uwagę, ile mnie to wszystko kosztowało czasu i irytacji?
Wielkie dzięki. Wszyscy byliście dla mnie tak dobrzy w przeszłości, dając trafne rady. Nie mogę wystarczająco podziękować wszystkim.